LATIHAN
SOAL 1.
Ieu di handap anu bisa digunakeun pikeun
ngaalihbasakeun nyaéta . . . . 2.
Sembilan
bulan Anita mengandung anaknya yang pertama Kalimah di luhur lamun ditarjamahkeun kana basa
Sunda jadi saperti ieu di handap nyaéta . . . . A.
Salapan bulan Anita kakandungan anakna nu munggaran B.
Salapan bulan Anita reuneuh anak ka hiji C.
Salapan bulan Anita kakandungan anak hiji D.
Salapan bulan Anita téh kakandungan anak anu ngan
hiji-hijina E.
Salapan sasih Anita kakandungan anak nomer hiji 3.
Salasahiji padika narjamahkeun nu hadé iwal
ti . . . . A.
kudu satia kana téks aslina sarta némbongkeun
kajujuran B.
perhatikeun kalawan daria jeung sumanget susasna dina
karangan aslina C.
Hasil tarjamahan téh ulah katémbong minangka karya
tarjamahan D.
Kudu ngaguluyur saperti karangan aslina E.
Luyukeun waé sakahayang saupama gaya basana luhur
urang bisa make gaya anu basajan waé 4.
Ieu di handap nu teu
kaasup kaonjoyan (keunggulan) google translet nyaéta . . . . A. Ngarojong
sakabéh basa B. Média
diajar basa deungeun C. Leuwih
babari digunakeun D. Bisa
nuduhkeun kumaha ngocapkeunana E. Kandaga
kecap anu teu saluyu 5.
Covid-19:
Singgetan tina Corona Virus Disease-19, nyaeta hiji ngaran virus Corona anyar
nu muncul ahir taun 2019 di kota Wuhan, Cina. Ti Cina terus nyebar ka ampir
kabeh nagara di sakuliah dunya, kaasup Indonesia. A.
Covid-19:
Kependekan dari Corona Virus Disease-19, yaitu nama virus Corona baru yang
muncul akhir tahun 2019 di Kota Wuhan, Cina. Darii Cina terus menyebar ke
hampir seluruh dunia, termasuk Indonesia. B.
Covid-19:
Kepanjangan dari Corona Virus Disease-19, yaitu nama virus Corona baru yang
muncul awal tahun 2019 di Kota Wuhan, Cina. Darii Cina terus melingkupi ke
hampir seluruh dunia, termasuk Indonesia. C.
Covid-19:
Singkatan dari Corona Virus Disease-19, yaitu satu nama virus Corona baru
yang muncul awal tahun 2019 di Kota Wuhan, Cina. Darii Cina terus melingkupi
ke hampir seluruh dunia, termasuk Indonesia. D.
Covid-19:
Singkatan dari Corona Virus Disease-19, yaitu satu nama virus Corona baru
yang muncul akhir tahun 2019 di Kota Wuhan, Cina. Dari Cina terus menyebar ke
hampir seluruh dunia, termasuk Indonesia. E.
Covid-19: Nama
lain dari Corona Virus Disease-19, yaitu nama virus Corona baru yang muncul
akhir tahun 2019 di Kota Wuhan, Cina. Dari Cina terus menyebar ke hampir
seluruh dunia, termasuk Indonesia. 6.
Metode pamariksaan nu digunakeun keur ngadeteksi
antibodi nu diproduksi dina awak jalma keur ngalawan virus Corona. Carana,
sampel getih disedot tina tungtung ramo. Tuluy sampel getih dipariksa make
alat rapid test (siga alat test kehamilan). Hasilna bakal kanyahoan dina
waktu 10-15 menit. Istilah di luhur mangrupakeun harti ti salah
sahiji istilah nu aya patalina jeung pandemi Covid-19, nyaeta... A.
Rapid test B.
OTG C.
Lock down D.
Social Distancing E.
APD 7.
Teu kagambarkeun rurupaan
jeung adeg-pangadeg sémah nu datangna tumarojong. Sempalan carita di luhur lamun ditarjamahkeun kana basa Indonesia jadi
saperti ieu di handap nyaéta . . . . A.
Tak mampu kugambarkan, bagaimana rupa tamu yang
datang tiba-tiba itu B. Tak
terbayangkan rupa dan sikap tamu yang datang berbondong-bondong C.
Tidak tergambarkan bagaimana rupa perawakanmu
yang datang tiba-tiba D.
Tidak dapat menggambar bagian wajah dirimu yang
datang tiba-tiba E.
Tak terimajinasikan bagaimana rupa wajahmu yang
datang bersama-sama 8.
Istilah "tarjamah" téh
asalna tina basa Arab. Ari dina basa Inggris mah disebutna …. A.
languange B.
lecture C.
translation D.
transaction E.
task 9.
Sangkan babari nalika narjamahkeun téks, sarta sangkan hasilna
merenah, kalintang pentingna urang mibanda kamus. Kamus anu kalintang
pentingna pikeun narjamahkeun nyaéta kamus . . . . A.
istilah B.
asing C.
énsiklopédi D.
dwibasa E.
ekabasa 10. Paribasa nu
mangrupa tarjamah tina basa Indonésia nyaéta…. A.
Adam lali tapel. B.
Wong becik ketitik won gala ketoro. C.
Aya hurang handapeun batu. D.
Waktu sarua jeung duit. E.
Gindi pikir belang bayah. 11. Narjamahkeun téh
aya padika atawa aturanana. Pangpangna kudu boga kamampuh kamampuh dina basa
nu rék diterjemahkeunana. Upamana waé, urang téh rék nerjemahkan basa Sunda
kana basa Inggris, tangtu wé urang téh kudu bisa basa Sunda jeung basa Inggris. Ieu di handap kaasup kamampuh basa nu
kacangking mun urang rék narjamahkeun, iwal
(kecuali) kamampuh…. A.
Gramatikal B.
fonologis C.
pragmatik D.
sosiolinguistik E.
semantik 12. Kecap-kecap basa
Sunda anu hésé ditarjamahkeun kana basa Indonésia, nyaéta kecap….. A.
panganteur B.
pangantét C.
paréntah D.
panyambung E.
sulur 13. Narjamahkeun téh aya padika atawa aturanana.
Salasahijina kamampuh dina ngaguar harti jeung makna teks nu
rékmditarjamahkeun. Umpamana waé dina basa Sunda aya babasan Kurung Batok,
naon tarjamahan dina basa Indonesiana? Naha bisa mun ditarjamahkeun sangkan
tempurung kelapa? Tangtu wé ditarjamahkeuna téh kudu jadi bagai katak dalam
tempurung, nu hartina sarua jeung kurung batok, nyaéta langka indit-inditan.
Ku kituna, unggal téks téh ayanu bisa ditarjamahkeun aya ogé nu heunteu. Kamampuh anu dimaksud nyaéta…. A.
Pragmatic B.
Linguistic C.
Semantic D.
Fonologis E.
sosiolinguistik 14. Anu teu kaasup kana kecap-kecap basa Sunda
serepan tina basa Sunda, nyaéta…. A.
agama B.
abdi C.
iman D.
ahlak E.
takwa 15. Dina prosés narjamahkeun basa séjén kana basa
Sunda, teu sakabéhna kecap atawa kalimah manggih harti anu merenah. Saperti unsur serepan anu
acan sagembléngna kaserep kana basa Sunda. Najan kitu aya cara sangkan éta kecap atawa kalimah
téh ditulis dina wangun nu angger sarta karasa merenah nalika dibaca. Ku
kituna, bisa ditulis ku cara . . . . A.
digurathandapan B.
dicondongkeun C.
dikekentengan D.
dikandelkeun E.
biasa 16. Ieu dihandap anu teu kagolong
kana runtuyan prosés narjamahkeun nyaéta . . . . A.
néangan
téks wacana anu hadé B.
maham kana
eusi C.
mariksa
(analysis) D.
mindahkeun
(transfer) E.
ngawangun
deui (restructuring) 17. Bahasa
merupakan alat komunikasi dan menjadi ciri utama suatu bangsa. Ieu di handap minangka kalimah
tarjamahan anu merenah, nyaéta . . . . A.
Basa nyaéta pakakas komunikasi sarta jadi ciri utama
hiji bangsa B.
Basa mangrupakeun pakakas komunikasi sarta jadi ciri
utama hiji bangsa C.
Basa nyaéta pakakas komunikasi jeung jadi ciri hiji-hijina
hiji bangsa. D.
Basa mangrupakeun alat komunikasi sarta jadi ciri
utama hiji bangsa E.
Basa mangrupa alat komunikasi sarta jadi ciri utama
hiji bangsa 18. Salasahiji wanda
kecap dina basa Sunda nu teu aya padanana dina basa Indonesia anu pungsina
pikeun nganteubkeun caritaan disebut kecap…. A.
pangantét B.
panganteur C.
paréntah D.
rundayan E.
sulur 19. Barudak di kelas
anu sakitu raména seuseurian téh ngadadak ….jempling nempo Pak Irsyad lebet ka kelas. Kecap panganteur nu luyu pikeun
ngalengkepan kalimah di luhur nyaéta…. A.
barakatak B.
bray C.
jep D.
jung E.
jol 20. Amir anu tadina
keur ngambek, sabot ngadéngé adina ngabodor mah manéhna barakatak…. Kecap pagawéan anu luyu jeung kecap
panganteur di luhur nyaéta…. A.
saré B.
indit C.
diuk D.
seuri E.
hicing 21. Éta Neng Nina karak
gé hudang saré langsung wé am….pédah
di luhur méja aya baso Réog. Kecap pagawéan anu luyu pikeun kecap
panganteur di luhur nyaéta … A.
saré B.
dahar C.
lumpat D.
ngambek E.
nangtung 22. Di usum pandemi
saperti kiwari urang teu
meunang kaluar ti imah sumawona ka luar kota/wilayah séjén, ka sakola gé teu
meunang. Cicing waé diimah nepi ka aya hastag ≠DIRUMAHAJA. Istilah lain
nyaéta… A.
Social
distancing B.
Pysical
distancing C.
Rapid test D.
Lock down E.
Work from home 23. Cairan zat kimia nu digunakeun keur ngabersihkeun
jeung maehan kuman/virus nu nempel dina rupa-rupa barang. Cara ngagunakeunna disemprotkeun
maké alat panyemprot. Cairan anu dimaksud nyaéta… A.
pupuk B.
disinfektan C.
infus water D.
air alkaline E.
insektisida 24. Tarjamah téh sok
disebut ogé alih basa, nyaéta mindahkeun téks tina basa sumber (asal) kana
basa séjén. Narjamahkeun disebut ogé nyalin atawa mindahkeun hiji bas aka
basa séjén. Lian ti tarjamahan, aya ogé istilah saduran atawa nyadur. Saduran
mah narjamahkeun karya sastra tina basa asing, ku cara nulad jalan caritana wungkul,
ari ngaran tokoh jeung latar caritana mah diluyukeun kana kaayaan di urang. Pedaran di luhur nyaritakeun…. A.
définisi tarjamah B.
définisi saduran C.
karakteristik tarjamah D.
karakteristik saduran E.
bédana tarjamah jeung saduran Bacaan di handap ieu digunakeun pikeun ngajawab soal nomer 11-14
25. Bacaan di luhur
nyaritakeun…. A.
Prabu Cakradéwanta maréntahkeun Prabu Borosngora pikeun nyuprih élmu anu bisa ngajawab
kahamham dirina. B.
Prabu Borosngora
tepung jeung hiji jalma anu ngarana Sayidina Ali. C.
Raja nu teu percaya ka déwa D.
Sasakala Legok Jambu E.
Sasakala Situ
Panjalu 26. Tokoh anu meré
tugas nu teu pamohalan nyaéta…. A.
Prabu Borosngora B.
Sayyidina Ali C.
Prabu Cakradéwata D.
Raja Sagara Keusik E.
Raja Legok Jambu 27. Kacaturkeun Prabu Borosngora, anak kadua Prabu
Cakradĕwata. Ari Prabu Cakradéwata téh raja Karajaan Panjalu anu kawentar
gagah tur sakti, tapi teu percaya kana ayana déwa anu mangsa harita jadi
kapercayaan balaréa. Unsur instrinsik nu dominan dina
sempalan di luhur nyaéta…. A.
alur B.
jihat sawang C.
amanat D.
penokohan E.
latar 28. Dina dongéng di
luhur aya unsur pamohalan, nyaéta…. A.
Prabu Borosngora
kudu mawa gayung keur mawa cai dina
waktuna mulang deui ka karajaan. Tapi éta gayung téh dipolongoan. B.
Prabu Borosngora ngagugu paréntah Prabu Cakradéwata C.
Cakradéwata maréntahkeun
Prabu Borosngora pikeun nyuprih élmu anu bisa ngajawab kahamham dirina D.
Prabu Borosngora
bébéja néangan guru anu mibanda ilmu luhung E.
Prabu Borosngora
asup Islam 29. Satengahing
lalampahan, di hiji tempat anu mayakpak lir sagara keusik, Prabu Borosngora
tepung jeung hiji jalma anu ngarana Sayidina Ali. Kecap lain ti sagara
keusik nyaeta.... A.
wahangan (sungai) B.
leuweung tutupan (hutan lindung) C.
lapangan D.
padang pasir E.
guha (goa) 30. “Sakadang
kuya, sakadang kuya..” ceuk sakadang monyet “naon sakadang kuya” tembal
sakadang monyet “kuring ngimpi manggih tangkal nangka anu buahna geus arasak,
dina mimpi teh katingali deuih tempatna dimana” ceuk sakadang monyet “dimana
?” ceuk sakadang kuya. Sempalan dongéng di luhur kaasup
wanda/jenis dongéng A.
Fable B.
Farabel C.
Mite D.
Sage E.
legenda 31. Dongéng anu
raket patalina jeung kapercayaan masarakat kana bangsa lelembut atawa
perkara-perkara anu goib, contona dongeng “Nyi Roro Kidul” jeung “Ngipri ka
Siluman Oray” kaasup jenis dongéng…. A.
Fable B.
Mite C.
Parabel D.
Legenda E.
Sage 32. Ieu di handap
anu henteu kaasup kana ciri-ciri
dongéng, nyaéta…. A.
tokoh caritana loba jeung dicaritakeun detail B.
teu jelas nu ngarangna (anonym) C.
sumeberna tétélépa sacara lisan D.
ngandung unsur-unsur pamohalan E.
awalna kagolong kana sastra lisan 33. Unsur-unsur
carita dina dongéng sarua jeung unsur-unsur prosa fiksi séjénna. Ieu di
handap anu teu kaasup kana
unsur-unsur carita, nyaéta…. A.
purwakanti B.
téma C.
palaku D.
galur E.
latar 34. Dongéng
“Sasakala Tangkuban Parahu” dimimitian ku kasang tukang pangresep raja Karajaan
Priangan anu resep moro, ditéma ku lahirna Dayang Sumbi, tuluy lahirna
Sangkuriang, ditéma deui ku pundungna Sangkuriang lantaran ditakol ku sinduk
ku Dayang Sumbi, Sangkuriang tepung deui jeung Dayang Sumbi tuluy ngajak kawin,
niat Sangkuriang bolay, tug kajadian nalapung parahu nepi ka nangkub. Runtuyan
kajadian dongéng di luhur dina struktur dongéng disebut…. A.
téma B.
palaku C.
purwakanti D.
galur E.
latar 35. Ditilik tina jenis-jenis (warna)
dongéngna, dongéng Si Kabayan ngala nangka téh asup kana warna dongéng
…. A.
fable B.
farabel C.
sasakala D.
sage E.
mite Téks dongéng ieu
pikeun ngajawab soal no. 36 nepi ka 39 Dina
hiji poé Sakadang Kuya ulin ka sisi basisir. Manéhna cicing handapeun tangkal
kalapa, katebak kuangin laut. Aya ku nimat. Bakating ku genah, nepi ka
nundutan. Keur kitu, teu kanyahoan ti tadina, torojol Sakadang Maung, ngomong
tarik ngagareuwahkeun anu keur anteng nundutan. “Ha ha ha, kabeneran, aing
keur lapar manggih kadaharan!” pokna bari ngadeukeutan Sakadang Kuya.
Sakadang Kuya reuwas kacida. Tapi teu bisa nyumput atawa lumpat. Dina bisana
ogé kétang, kateuteu ari, da nagger bakal katéwak ku Sakadang Maung anu
kaceluk tarik lumpatna. “Ké heula, Sakadang Maung,” ceuk Sakadang Kuya,
neger-neger manéh. “Naon deui? Anu jelas sia bakal jadi eusi kadut aing!”
ceuk Sakadang Maung, ngomongna angger bedas dibarung ku ngagerem sagala. 36. Palaku
utama dina sempalan dongéng di luhur nyaéta… A.
Kuya B.
Maung C.
Kuya jeung Maung D.
Kuya jeung Peucang E.
Peucang 37. Kumaha
sikep kuya sabada digarewahkeun ku Sakadang Maung ? A.
béréhan B.
reuwas C.
éléhan D.
bungah E.
pinter 38. Kumaha
sipat Maung nukagambar dina éta dongéng ? A.
bageur B.
bengis C.
éléhan D.
sopan E.
hadé lampah 39. Judul
dongéng anu luyu pikeun sempalan dongéng diluhur nyaéta… A. Kuya jeung ajag B. Maung dahar kuya C. Peucang jeung Kuya D. Kuya reuwas E. Kuya jeung Maung 40. Dongéng-dongéng si Kabayan téh eusina nyaritakeun
jalma anu mahiwal, kalakuanana teu lumrah (teu sarua) jeung batur. Naha
sipatna téh pikalucueun, pikasebeleun, atawa pikangéwaeun batur. Salian ti
dongéng-dongéng si Kabayan, conto dongéng séjénna anu miboga karakter nu
sarua nyaéta .... A.
dongéng
Kuya jeung Monyét ngala Cau B.
dongéng
Déwi Sri C.
dongéng
Sangkuriang D.
dongéng si
Lamsijan jeung dongéng Abunawas E.
dongéng
Talaga Warna 41. Salah sahiji ciri tina dongéng
téh nyaéta ngandung hal-hal nu pamohalan. Dina carita dongéng Si Kabayan
Ngala Nangka, bagian mana anu asup kana hal pamohalanana? A.
Si Kabayan
dititah ngala nangka ku mitohana. B.
Nangka nu
gedé mah pasti kacida beuratna mun dibawa ku sorangan. C.
Si Kabayan
horéameun lamun kudu manggul éta nangka ka imahna. D.
Si Kabayan
nitah nangka balik ti heula,da ceuk pikirna ari nangkana geus asak tur geus
kolot mah, pasti apal jalan balik sorangan. E.
Nyi Iteung
nu keur hamil hayang nangka nu kolot 42. “Punten, Wan.
Pang nyandakkeun buku basa Sunda dina kantong kuring! Nilik kana
gunana, éta kalimah téh kaasup kana kalimah…. A.
paménta B.
panyarék C.
panitah D.
pangjurung E.
pangwadadi 43. Ieu di handap
omongan anu henteu kaasup kana kalimah paréntah, nyaéta…. A.
Sampurasun! B.
Rampés. C.
Mangga ka lebet! D.
Teu kénging calik di dinya! E.
Antosan sakedap,nya! 44. Ieu di handap
mangrupa kecap-kecap anu ilahar dipaké dina kalimah paréntah, iwal…. A.
wah B.
mangga C.
cing D.
punten E.
hayu 45. Carita anu wangunna pondok dina
basa lancaran anu eusina ngandung unsur-unsur pamohalan disebut . . . . A.
Carpon B.
Dongéng C.
Skétsa D.
Biografi E.
fiksimini 46. Ieu di handap nyaéta sawatara wanda dongéng
diantara ... A.
fabel,
farabel, mite B.
fabel,
sajak, guguritan C.
sasakala,
légénda, carita pantun D.
farabel,
sasakala, fiksimini E.
sisindiran,
wawangsalan, tatarucingan 47. Dumasar kana eusina, dongéng anu disebut legénda téh
nyaéta…. A.
Dongéng
anu eusina nyaritakeun paripolah jalma biasa, anu sakapeung mah sok mahiwal,
pikaseurieun, tapi lenyepaneun. B.
Dongéng anu eusina
nyaritakeun kajadian atawa asal-muasal hiji hal, tempat, barang, sasatoan,
atawa tutuwuhan. C.
Dongéng
anu raket patalina jeung kapercayaan masyarakat kana bangsa lelembut atawa
perkara-perkara anu goib. D.
Dongéng
anu eusina nyaritakeun hiji kajadian atawa hiji jalma, anu aya patalina jeung
sajarah. E.
Dongéng anu
palakuna sasatoan sarta paripolahna dicaritakeun kawas
jelema, upamana bae bisa nyarita jeng ngagunakeun akan pikiran 48. Hal-hal atawa aktivitas anu dipilampah ku
urang dina hiji waktu di tempat nu tangtu disebutna…. A.
diajar B.
kagiatan C.
kajadian D.
peristiwa E.
pengalaman 49. Kagiatan nu
dilaksankeun ku alpukahna sakola, tapi di luareun kagiatan diajar nu formal,
disebutna kagiatan…. A.
kurikulér B.
formal C.
nonformal D.
ékstrakurikulér E.
informal 50. Kagiatan
dipilampah ku ngayakeun indit-inditan ti imah ka tempat tujuan tur
dilaporkeun hasilna dina wangun tulisan seperti dina Koran atawa majalah
disebutna…. A.
wawancara B.
néangan warta C.
lalampahan D.
touring E.
panalungtikan |
Tidak ada komentar:
Posting Komentar